Op. Dr. Volkan Serdar Otrakçı

Randevu
Op. Dr. Volkan Serdar Otrakçı

Saç Ekimi

Saç dökülmesi; olumsuz dış fiziksel şartlar, genetik yatkınlık, hormonal dengesizlik, vitamin eksikliği ve kansızlık gibi nedenlerle oluşmaktadır. Erkek tipi saç dökülmesi, genetik yatkınlığı olan kişilerde testosteronun etkisi ile gelişmektedir ve önüne geçilmesi çok zordur.
Erkeklerde özellikle alın ve arka tepe bölgesinde bulunan saç kökleri testesteron hormonuna duyarlı olduğu için özellikle genetik olarak yatkın kişilerde yaşla beraber dökülmektedir. Diğer bölgelerdeki saç kökleri ise testesteron hormonuna duyarlı olmadığından dökülmezler. Saç ekimi; dökülmeyen saç köklerinin ihtiyaç duyulan bölgeye transfer edilmesi işlemidir.
Saç ekiminde altın standart FUE işlemidir. Saçların tek tek alınıp ekilmesi esasına dayanır ve iz bırakmaz. Her bir saç kökü için çıkarılabileceği kadar kanal açılır. Ekim, lokal anestezi altında yapılır ve kişi kendini oldukça rahat hisseder, operasyon sırasında ağrı hissi duymaz. Saçlar testesterona duyarlı olmayan başın arkasından, enseden ve iki kulak arasında kalan bölgeden alınır.
İşlemden sonra ekim yapılan alanda kabuklanmalar görülür. Hastaya ekimden sonra, 10 gün boyunca her gün saçlarını nazikçe hassa bir şampuanla yıkaması önerilir. Bu yıkamalar ile kabuklanma önlenir. Bu kabuklanmalar 7-10 içinde tamamen dökülür ve ekim alanı iyileşir. Bunu takiben ekilen saçlarda da dökülür; ancak dökülen, ekilen kök değil saç telidir ve bu dökülme normaldir. Böylece hasta, 15 gün-1 ay içerisinde ekim öncesi haline döner. 3.ayın sonunda yeni saçlar çıkmaya başlar. Asıl fark 6. aydan itibaren ortaya çıkar ve 1.yılın sonunda hasta, yeni saçlarına eksiksiz bir şekilde sahip olur.
Saç ekiminin doğal olması için en önemli aşama köklerin yerleştirilmesi için açılacak kanalların derinliğinin ve açısının doğru tespit edilmesidir. Saç ekimi işlemi hastanın durumuna göre birden fazla seansta uygulanabilir. Doğru ve zarar vermeyen bir yerleştirme ancak plastik cerrahi uzmanı ile özel olarak eğitilmiş deneyimli bir ekiple mümkündür. Hastalar işlemden sonraki gün, günlük aktivitelerine kaldıkları yerden devam edebilirler. Sadece sigara, ağır egzersiz ve alkolden kaçınmaları yetecektir.
Saç dökülmesinde ilaç tedavisi ‘Minoksidil’ ve ‘Finasteride’ adı verilen ve en çok 20-35 yaşlar arasında tamamen kel olmayan, aşırı önden açılması olmayan ve saç dökülmesi erken zamanda başlamış hastalarda etkili olduğu idda edilen ilaçlardır. İlaçlar dökülen saçları yerine geri getirmez ve saç ekimine bir alternatif değildir.